tisdag, juli 03, 2007

jag behöver en bröllopsklänning.

När Urban Outfitters öppnade i Stockholm skrev jag något ilsket, bittert inlägg över hur dyrt det var. Nu har jag äntligen råd med åtminstone vissa av plaggen, men då passar inte kläderna. Jakten på bröllopsklänning började nämligen igår. UO hade tio versioner av samma klänning, som visserligen var väldigt söt, men väldigt icke-passande till min kropp. Och vad är grejen med att personalen absolut måste vara engelsktalande? Känner mig inte alls som en tjyv när provrummen måste låsas upp innan jag får kliva in och prova. På Zara fanns det fantastiskt fina klänningar i mycket bättre passform, men då kommer jag överhuvudtaget inte kunna sitta ner eller böja mig minsta centimeter framåt utan att visa röven för resten av gästerna. Känns lite opassande faktiskt. Istället köpte jag en blommig grön skjorta som syns så väl att K aldrig behöver oroa sig för att tappa bort mig. Samt en mörkgrå kofta till det. Inget funkar på bröllop, men jag blev åtminstone lite mer nöjd. Men om drygt två veckor måste jag ha en klänning. Måste.

4 kommentarer:

Anne sa...

Det är bra att han inte tappar bort dig. Du påminde mig att jag inte heller har någon bröllopsklänning till det stora bröllop jag ska på i Sverige i början av augusti. Hm, måste börja tänka på det.

Och du, har du någon mail man kan nå dig på, eller om du skickar på min?

egoistiska egon sa...

Jag ska ge mig ut idag igen på lunchen och leta. Paniken börjar göra sig påmind...

Kan maila dig på din adress alldeles strax!

Anonym sa...

Jag vill också gå på bröllop! Undrar vem jag kan tvinga att gifta sig så att jag får gå? Jag tycker också att det är skitsvårt att hitta klänningar, men Åhléns har visat sig funka ett par gånger.

egoistiska egon sa...

det är mitt första bröllop ju, eftersom jag liksom inte räknar det där jag inte minns. så ska jag på ett till i september. sicket år! nästa år får säkert du gå på massa bröllop. och tack för tipset, hade förträngt stora city-Åhlens. det pissiga här har inga klänningar alls.