tisdag, januari 04, 2011

alltid samma visa.

Söndagar, men allra mest då man varit ledig lite extra, är kreativiteten kring ens liv på topp. I veckan ska jag laga mat varje dag! Träna minst tre gånger! Sova gott! Läsa varje kväll! Kanske hinna blogga JÄTTEMYCKET! Och så jobba lite då, bara för att man måste. Men så blir det tisdag och trots att jag loggade in på datorn strax efter 08 sitter jag där efter 19. Förbereder mig för att gå hem, men bara för att hjärnan slutat fungera och huvudvärken slår i pannan. Att göra-listan har bara utökats sen i morse istället för att minska. Så vräker vi som är kvar på jobbet ur oss lite skit över hur kaosartat allt är tills någon säger Men tänk om man skulle sitta på ICA istället? Och alla säger Fyfan! åt det istället och så fnissar vi och jag går hem. Åker förbi thaistället, hämtar mat, äter i soffan samtidigt som det rullar en topplista på MTV som listar de pinsammaste ögonblicken för kändisar. Clinton toppar, surprise surprise! Och en överbliven nyårsöl öppnas och det slösurfas jag lovar mig själv att sova tidigt. Yeah right. Dödstrött. Och ändå kommer det vara svårt att sova.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag tänkte skriva att det är det där som kallas livskvalitet, men sen kom jag på att det kanske bara är det om man gör det ibland och UNNAR sig?

It´s all about me sa...

Aj aj, glöm inte att ta hand om dig själv bara, fast jobba över då och då funkar ju - bara du vilar emellanåt.

Vi brukar också säga det där, att tänk om man jobbad ei kassan på konsum istället? Sen ba nää, fan vad skönt att ha det här jobbet, trots all tid.

Ps. Det tog EN OCH EN HALVTIMME ATT KÖRA FRÅN SOLNA TILL TJOTTAHEJTI igår, från kl 16 till 17:30. Och dit ska jag flytta i mars. Det är livskvalitet det. Not.