torsdag, februari 10, 2011

överbelastat öra.

Det här med att jobba i en pan-europeisk organisation har sina för- och nackdelar. En av de märkligare grejerna är antalet telefonmöten. Herre. Gud. Hittills denna vecka har jag suttit i telefonmöten 5 timmar och jag lär sitta en timme imorgon också. Och detta är alltså utöver de vanliga mötena. I alla fall, det roliga är ju att snacka english och framförallt att prata med britterna, irländarna och amerikanarna. Fransmännen är mest ansträngande för örat men tyskarna och finnarna lättast att förstå eftersom de inte svänger sig med svåra ord som bara native english speakers gör och att deras hårda accent gör det sjukt lätt att förstå dem. Nu ska jag fortsätta lyssna på Irländaren. Det gillar örat.

3 kommentarer:

Jag är: sa...

Intressant... har fått höra att för folk med engelska så är finlandssvensken (då de pratar eng) den som de inte kan placera varifrån de är. ;)
Finnarna har hemsk eng accent... :-D

Jag är: sa...

med eng som modersmål.. *svammel* Jag blev så trött nu.

It´s all about me sa...

Jag tycker också att det är lite spännande att vara med på sånna, speciellt när tusen olika dialekter ska hålla sig till engelska - haha. Vissa veckor är helt crazy fulla med int. telefonmöten för mig med!