tisdag, augusti 07, 2012

att blogga.

Jag har kräkts lite på den här bloggen det senaste halvåret eller så. För att den inte är vad jag vill. Och jag tror kanske inte ens att jag vill ha en blogg som är det jag vill. I alla fall inte just nu. Jag blir förvirrad när de som säger att de läser den här bloggen gillar den mer när de träffat mig. Det är visserligen en fin komplimang, men det säger också att den här bloggen inte är vad jag vill riktigt. Eller varför jag en gång i tiden ens började skriva på nätet. Då skrev jag för att jag inte kunde uttrycka delar av mig själv på något annat sätt. Jag kanske kan det nu. Och jag vill inte att den här bloggjäveln ska bli mitt instagram i bloggformat, där jag postar förskönade bilder av min verklighet. Jag har till och med funderat på om jag ska posta recept på god mat jag lagat. Inget illa ment om er som gillar att laga mat och blogga om det, men alltså: jag blogga matrecept? Nej. Vi får se hörrni. Vi får se.

Inga kommentarer: