lördag, december 29, 2012

Självklart blir det en "Best of" efter nyår, precis som jag gjort sen 2006 (shit!). Men tills dess sammanfattar vi året lite med den här listan jag hittade hos Kaospatrullen



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Herregud ja! Stort som smått. Körde bil i USA, besökte ställen jag inte besökt förut, lämnat ett möte gråtandes, genomfört projekt på jobbet jag inte trodde jag skulle klara av, yogat framför en tv och annat sånt där. Föreläst på stora konferenser, för företag och på en skola. Frågade K om det här också och hans spontana svar var du bytte knäckebröd en vecka, det är rätt stort

2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?
Har inga nyårslöften mer än att försöka må bra och lyssna på mig själv. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, stambyte. Så himlans härligt. 

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej. Det dog tillräckligt med folk i min närhet under 2011. 

5. Vilka länder besökte du?
USA (San Francisco med omnejd), Tyskland (Berlin), Spanien (Gran Canaria), England (Cambridge). 

6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Lite mer lugn och ro i hjärnan och hjärtat, tack. 

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid minnas, och varför?
Jag minns alltid min födelsedag, 8 maj, eftersom jag älskar att fylla år. I år var jag i Berlin och väcktes av min vän som knackade på hotellrumsdörren och han gav mig ett paket. Sen åt vi värsta goda hotellfrukosten, var på en konferens där jag blev grattad av mängder av människor. På kvällen åt vi på White Trash Fast Food och var på en fest. Kvällen slutade med att vi drack champagne på mitt hotellrum och blev djupa och pratade om liiiivet. Fin dag! 

8. Vad var din största framgång 2012?
Att jag fått ett annat lugn, trots att det har varit helt jävla galet emellanåt och jag har haft perioder då jag mått väldigt dåligt. Som vanligt. Men i grunden har jag vågat mycket mer. 

9. Vad är du mest nöjd med?
Att jag i vissa lägen verkligen lyssnat på mig själv. Som när jag och Linn drog till Gran Canaria och inte gjorde någonting i en vecka. Underbart. Och när jag genomför vissa smått omöjliga saker på jobbet. Samt att jag, när jag bestämde mig för att byta jobb, plötsligt blev kontaktad av en mängd rekryterare utan att jag själv gjorde något. Det var fint att få ett bevis på att mitt cv är värt något. Fånigt men sant. 

10. Största misstaget?
Jag vet att jag gör misstag, men tänker verkligen att jag lär mig något av allt. Men okej, jag har varit väldigt naiv i några situationer, och när de sen gått åt helvete har jag tagit det mycket personligt. 

11. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte i den klassiska bemärkelsen. 

12. Bästa köpet?
Min killes flygbiljetter t/r till San Francisco så vi kunde ha semester ihop där (jag reste ju i jobbet), resan till Gran Canaria för den veckan var så absurt välbehövlig, samt min nya kamera som jag köpte för en månad sen. 

Inga kommentarer: