tisdag, september 23, 2014

som en liten gif-animation där ett gulligt djur hoppar upp och ner jättefort.

Nästa vecka börjar jag jobba. Jag börjar JOBBA! Visserligen "bara" 50%, men jag är så OERHÖRT pepp på detta. Att jag tyckt föräldraledigheten varit sisådär är ingen nyhet eller hemlighet. Jag kan älska att vara föräldraledig stundvis, men inte hela tiden. Jag hoppas hoppas hoppas hoppas därför att det kommer bli helt perfekt med hälften jobb, hälften föräldraledighet. Vi ska jobba varannan dag helt enkelt, jag och K. Ena veckan måndag-onsdag-fredag, nästa tisdag-torsdag. Det känns som en mycket optimalt upplägg om vi bara kan få styr på det praktiska. Förra veckan var jag på en team building-dag med mina kollegor, och förutom att det var himla kul och härligt att få hänga med dem en hel dag så var det så jävla fint att få längta efter F, längta efter att få gosa, mysa och hänga en hel dag med honom. Såatte. This will be perfect, okidoki? OKEJ!

MVH ÖVERPEPPAD.

2 kommentarer:

Erika sa...

Älskar rubriken!!:)

Anna Granström sa...

Lycka till på jobbet! Jag tycker det är mycket roligare att vara mamma sen jag började jobba igen. Är förhoppningsvis även en bättre mamma just därför. 50% låter rätt jäkla perfekt faktiskt.