söndag, september 24, 2006

taklös.


I onsdags (innan helvetesderbyt) slog de hål på taket i mitt badrum. Det är tydligen avloppsröret från duschen hos min granne ovanför som läcker. Hellre det än grannens toalett, men det luktar rätt otrevligt ändå. Jag lever med hål i taket, en otrevlig stank och gipsdamm överallt. Plus att allt i mitt lilla badrum ligger i påsar över hela lägenheten, eller helt enkelt spridda lite varstans. Som en extra glädjande överraskning hade min badrumsmatta fastnat i golvet. Jag lär få lägga mig med kniv och skrapa bort resterna som fortfarande finns kvar. Enligt hantverkarna skulle de åtgärda läckan så fort som möjligt och återkomma redan samma dag de slog hål på taket. Tjena. Hur lång tid är så fort som möjligt på hantverkar/rörmokarspråk? En vecka, en månad, ett år?
Jag vill ha tillbaka mitt tak!

Inga kommentarer: