torsdag, september 20, 2007

i'm a believer.

Hela familjen hade olika specialuppdrag inför brorsans bröllop. Jag skulle bland annat göra musiken till discodansen på nattkröken. Bror hade speciella önskemål om låtar som var populära runt 90-95 sådär. Mr Vain och annat sånt skojigt. Efter många timmars sittdansande till den fantastiska musiken med Ks laptop (min är skräp) i knät hade jag fått fram en nästan 4h lång låtlista. Varje låt hade sin plats av ett speciellt skäl, och jag var mycket nöjd. Däremot var jag inte så nöjd med brors låtval, så jag slängde in en hel del 80-tal, 60-tal och ett par låtar från idag som det bara inte går att tycka illa om. Det blev perfekt för bröllopsdiscodansande. Perfekt! Men av olika skäl blev det aldrig så att någon dansade speciellt mycket till den här musiken, eller ens var vid dansgolvet. Men jag tycker om att dela med mig, och vill därför dela med mig ett av de guldkorn jag smög in i låtlistan som bara är så fantastiskt passande till en efterfest på ett bröllop runt 03 på natten eller så. Enjoy.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh, de är ju så hjärtskärande söta. (och folk borde dansa mer överlag!)

egoistiska egon sa...

Ja, men eller hur! De är så söööta.

Bondhustrun sa...

sjungande trummisar är så corny och rart! Låten är asbra och nuförtiden förknippar jag den mest med Shrek. Och tamburinkillen är så kort!