måndag, april 13, 2009

som en berg- och dalbana.

75 minuters yoga efter fyra dagar med påskgodis, påskmust, öl, mjukglass, fika och så lite mat uppepå det, känns som ett fint sätt att köra slut på sig själv. När jag kom hem fick jag först den vanliga lyckoenergikicken som yttrade sig genom matlagning och diggadansa till Robyn live på tvn i bakgrunden. Sen, ungefär tre minuter innan maten var klar, kom sjunket. Jag pös ihop i soffan och väste Måste ha mat. Svimmar annars. Dööör. Jag fick mat. Varken dog eller svimmade. Men nu börjar det komma tillbaka igen. Kanske ska krypa ner i sängen och läsa tills jag somnar? Eller äta kakor tills jag blir pigg igen? Svårt val. Ska bli spännande att se var träningsvärken kommer att dyka upp. Förra veckan, innan påsken med allt ät- och drickbart kilade förbi, hade jag träningsvärk på insidan av låren samt undersidan av underarmarna i fyra dagar efteråt. Yoga är så fint.

Inga kommentarer: