måndag, maj 25, 2009

nattlig logik.

Kunde inte somna i natt. Efter några timmar försökte jag räkna får, men jag kunde verkligen inte visualisera ett får. Såg istället bara ett svart streck fara fram från ena hörnet av ögonlocket till det andra med ett gupp till häck på mitten. Fort gick det också. Fick ont i ögonen av allt flängande från ena sidan till den andra, så jag fattade beslutet att visualisera grannarnas nya hundvalp som får istället. Det gick bättre. I några sekunder. Sen tappade jag tråden, blev förbannad och la ner hela projektet eftersom det stjälpte mer än det hjälpte. Nu i efterhand kan jag ju ana att jag var bra mycket närmare sömn än vad jag trodde just då, men det var uppenbarligen inte så jävla lätt att veta när jag väl låg där och irriterade mig och försökte hitta på nya smarta grejer som skulle få mig att somna. Idag är jag mer pigg än vad jag borde vara.

5 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Mina får brukar också bete sig jävla irrationellt. Och huxflux dyker det upp avvikande får. I färg eller form. Varför kan fåren inte bara bete sig och se ut som de ska!?

A Versatile Girl sa...

Det här är sjukt, och jag vet inte vad det beror på, men mitt bästa "somna nu" trick är att föreställa mig var jag skulle göra för pengarna om jag vann en hyffsad hög summa pengar, typ en miljon. och då inte enbart: "jag skulle köpa nya jeans", utan "jag skulle köpa nya jeans som kostar 899:- då har jag hm.. 9999101 kr kvar". osv...
Funkar varje gång.

egoistiska egon sa...

Beatrix: OTROLIGT irriterande faktiskt.

A Versatile Girl: Lät som ett bra tips. Just igår natt så var ju största problemet att överhuvudtaget koncentrera mig på något...

Emmama sa...

Måste vara svinjobbigt att inte kunna sova! Hoppas du sov bättre i natt!

egoistiska egon sa...

Ja det är om inte annat galet irriterande. Inatt sov jag dock som en stock. :)