torsdag, april 21, 2011

dagen.

Vaknar lite förbannad. Äter frukost lite förbannad. Mailar lite förbannad. Läser i solen lite mindre förbannad. Duschar och sminkar mig och åker till stan aningens mer förbannad. Bara ilsk i hela kroppen. Sms:ar och varnar K och får svaret Ok, jag kommer och klappar medhårs och ger puss på mun. Och så kommer han med tåget och surheten liksom försvinner bara sådär. Mamma och pappa skjutsar runt oss på second hand-ställen och antik-ställen. Vissa har inte ens öppet men eftersom pappa är tjenis med dem får vi komma in ändå. Nere i femtiosextiotalshörnan hittar vi sötsöt minimini teakbyrå, typ nattduksbord, och en lite telefonstringhylla. Mamma insisterar på att få köpa båda till mig i födelsedagspresent. Okejdå säger jag och räknar till att vi nu har fyra teakbyråer i vår trea. Dricker kaffe, träffar på gamla vänner, köper lite kläder utan att ens orka prova. Klipper mig och jag och frisören suckar över mänskligheten precis som vanligt. Stannar på ica på vägen hem och i kassan sitter samma personer som jobbade där när jag flyttade härifrån för tio år sedan. Konstaterar med skräckblandad avundsjuka att det går att vara nöjd med sånt. Fotograferar i kvällsljuset, äter middag, dricker vin och nu sitter jag här.

Inga kommentarer: