fredag, april 29, 2011

pusselipuss.

När jag träffar mina Europeiska kollegor har jag haft det så jävla bökigt med att hålla kolla på vilka länder som kindpussas, vilka som kramas, vilka som kindpussas två gånger och vilka tre gånger. Och hur kindpussas man, hur nära, vad gör man med armarna? Ett stressmoment så att säga. Tills nu! Jag har hållt i ett tvådagarsmöte för nio pers som flög in från alla möjliga olika håll och har fått kindpussats nått så vansinnigt på kort tid = jag har fått kläm på detta. Mycket skönt.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Åh Gud, pinsamheten i att bo i Spanien och kindpussa alla, även svenskar i Spanien för att sen möta en svensk som nyligen anlänt och inte fattar kindpussandet... Jisses!

Duktiga Tjejen sa...

min mormor och jag har alltid kindpussats, alltid två gånger vid hej och en gång vid hejdå. hela livet.

Jag brukar ha lite probs ibland mellan olika spansktalande länder eftersom vissa kör en, vissa två, så typ på släktmiddagar som i påskas är det så jäla många olika traditioner att man blir helt förvissad. Vår släkts hälsningar motsvarar ungefär dina europeiska möten, kan jag tro ;)

Duktiga Tjejen sa...

förvissad? nej, FÖRVIRRAD.