måndag, mars 18, 2013

knådeliknåd.

Idag hade jag bokat in massage*. Helt jävla perfekt tajming eftersom jag gått hela helgen med galet ont i nacken. Jag berättade för massören att jag är van att bli knådad rejält, så han fick gärna ta i. Det gjorde han. Trodde han skulle knäcka mitt revben där ett tag, men det överlevde. Generellt ser jag det som ett gott tecken när den som masserar mig spontant utbrister "Oj, här var det stelt du", eftersom människor generellt inte verkar förstå hur ont det gör när det verkligen är illa ställt. Samtidigt är min smärttröskel ganska hög. Och hallelujah efteråt! Nu däremot, helt groggy och öm på hela ryggen. Tur att soffan är mjuk.

Ingen aning om vad detta inlägg ska bidra med, mer än att jag är så nöjd över att vara knådad. Mmm.


* Fin grej med mitt nya jobb = massage!

Inga kommentarer: