söndag, augusti 10, 2014

några noteringar.

- Har inte fått ett enda myggbett på hela sommaren. Förrän igår, inatt och idag. Nu har jag sex på höger sida av kroppen. Såna där jävliga bett som sväller upp och som kliar så man blir GALEN. Inatt runt 03 försökte jag amma skrikigt barn som ålade sig fram och tillbaka med ena handen och kliade mig blodig på fotknölen med den andra. Haft bättre stunder så att säga.
- Apropå bebis och sömn. Ni vet de där spjälsängarna man ser så mysigt bäddade med mjukdjur och kuddar och täcken och sånt? Det som ser så mysigt ut. Helt omöjligt för oss att ha. F sover i en spjälsäng med ett lakan. Enbart. Inte ens en filt är möjlig. Ungen rör sig som en hel cirkus på nätterna. Man vet aldrig var och hur man hittar honom på morgonen.
- Är så höstpepp nu! Älskar årstidsskiften. Och jag har börjat skriva en lista på allt som jag ska köpa inför min jobbstart. Måste ha massa nya saker. Typ mascara, hela strumpor och trosor.

Inga kommentarer: