fredag, juli 03, 2015

hejhej!

Klockan 14:56 knappade jag in mitt out of office på mailen, packade ihop och lämnade kontoret. Semester!!!! Det känns så himla härligt, och kanske extra härligt för att jag den här sommaren inte varit sådär stressad man (jag) vanligtvis kan bli annars. Vardagslivet är så himla härligt just nu. Älskar det. Är generellt lugn, nöjd, glad och trivs. Är lite nervös inför höstens vardagsliv då vi kommer rulla in i det där riktiga vardagspusslet med lämning och hämtning på förskola och två vuxna som jobbar heltid. Det kommer lösa sig, men jag inser att det kommer bli mer meck.

Igår insåg jag att förskolestart också innebär att vi nu kommer för första gången var på var sin plats på dagarna. Barnet på förskola, vi på varsitt jobb. Hur märkligt som helst.

Men ja, som sagt - först semester. Vi ska mest gotta oss hos vänner och hos våra familjer. Inte så jävla pjåkigt ändå. Ska bara komma fram till helgens slutdestination efter en smällhet resa med Roslagsbanan.

1 kommentar:

Johanna sa...

Härligt! Upplägget "hänga hos/med vänner/familj" är ju briljant. Så gött. Vi kör samma hela den här sommaren!