måndag, juli 20, 2015

konsumtionslyckan.

Sen typ alltid har jag haft sån beslutsångest när det gäller klädinköp. Har därför utvecklat en taktik samt regel att jag ska tänka "Ja!" så fort jag ser mig själv i plagget i spegeln i provrummet. Om det där Ja-et inte kommer omedelbart så blir det inget köp. När jag var gravid och därefter blev det inte ett enda jävla Ja oavsett hur mycket kläder jag provade och det var så knäckande. Hade inte väntat mig att det skulle kännas så starkt. Kanske därför jag blir ännu mer euforisk när jag nu hittar kläder jag direkt gillar. Idag gjorde jag nämligen en sjuk jävla speed shopping. Kollade upp några klänningar på nätet, stack till butiken och roffade åt mig fyra klänningar. Provade och sa Ja Ja Nej Nej och sen var det klart. Femton minuter efter att jag gått in i butiken var jag klar. Det återstår väl att se huruvida jag kommer trivas lika bra i kläderna när jag väl använder dem, men det brukar funka rätt bra.

1 kommentar:

Johanna sa...

Klänningen är så galet fin!