lördag, augusti 20, 2016

låt oss prata lite om glödlampor.

Det fattas alltid fungerande glödlampor hemma hos oss. Alltid minst en, oftast fyra, lampor som inte fungerar. Att köpa glödlampor måste ju vara världens tråkigaste grej? Dessutom är det ju fan skitsvårt att köpa dem nuförtiden, och oftast kommer man hem med fel typ av lampa eller fel watt eller så ger man bara upp och åker hem från affären utan att ha köpt något eftersom man inte fattar ett skit.

I alla fall. Det börjar ju både bli lite mörkare på kvällarna nu plus att ungefär hälften av alla lampor här hemma saknade fungerande glödlampa så blev det här högaktuellt. K skrev en lista på alla lampor som behövdes och jag gick in på Clas Ohlsson för att köpa. Det tog mig femton minuter framför glödlampshyllan att plocka ihop 75W, 60W, 40W. Det är en jävla DJUNGEL. Man (jag) fattar ingenting. Men jag lyckades! Fick med mig alla lampor jag behövde, ingen var fel och alla höll hela vägen hem. Känns smått otroligt. Och nu är det ljust och fint här hemma igen.

Känner mig nöjd.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Gå till Wirströms på Folkungagatan nästa gång. De har helt vanliga där.

egoistiska egon sa...

Vanliga som i de gamla vanliga? Får man ens sälja såna längre? Visste inte!