fredag, juni 09, 2006

fångklädsel på.

Frey, James - Tusen små bitar
Connelly, Michael – Återkomsten
Golden, Arthur - En geishas memoarer

Jag köpte lite pocketböcker idag på nätet, billigt! Ibland är det fint att vara student. Så nu ska jag bara läsa ut de tre böckerna jag inte hann läsa klart under jullovet (då jag sist hade tid att läsa skönlitteratur som inte var skolrelaterad) sen lär de nya böckerna dimpa ner i brevlådan. Längtar! Äntligen något läsbart man slipper analysera sönder och samman.

Idag var vi sex tjejer på jobbet (och ett par karlar, men de har inte med saken att göra). Fem av dessa sex, inklusive mig själv hade en randig tröja på sig i någon form. Mitt linne hade dessutom en av de andra också, fast i en annan färg. Det här med fångkläder verkar vara poppis, om det nu hade undgått någon. Synd att jag verkligen gillar randigt.

Och idag börjar VM! Tjoho! Jag är redan trött på jippostämningen runtomkring spektaklet, men fan vad roligt det ska bli med fotbollen. Brasilien i finalen är ju en sak som är säker. Annars avstår jag från att se in i framtiden, iaf för tillfället.

Nu ska jag och K cykla ut till Lidingö. Det var flera år sen jag cyklade i Sthlm pga cykelbrist (mamma ville ha tillbaka sin cykel, hrmpf), så vi får hoppas att jag överlever.
Jag gillar att cykla på asfalt. Det blir så när man är uppvuxen omringad av grusvägar.

Hej!

1 kommentar:

Jenny sa...

Men! Du missade den bästa boken! Fast du kanske redan har läst den. Har glömt bort vad den heter, annars skulle jag tipsa.