söndag, juni 17, 2007

allt är nytt och ovant.

Alla nycklar på min nyckelknippa har bytts ut. På en månad och några veckor är allt förändrat. Allt som jag visste då och lite till är nu genomfört. Flytt till ny lägenhet. Sambo. Försäljning av gamla lägenheten. Skrivit färdigt uppsatsen. Lämnat in, blivit godkänd. Färdigutbildad. Sagt upp mig från mitt gamla jobb. Fått ett nytt, ett som passar perfekt till mig och min utbildning. Börjat jobba heltid, en riktig anställning. Allt som har hänt är stora påfrestningar var och en för sig. Tillsammans är det enormt. Det är så otroligt mycket att hantera. Praktiskt, känslomässigt. Mycket att klara av. Jag har svårt med vardagen redan från början, fick redan innan kämpa för att hålla mig och mitt liv på en hanterbar nivå. Det är väldigt mycket kämpa nu. Väldigt mycket gråt, väldigt mycket trötthet, väldigt mycket ord som tänk om jag inte klarar livet. Fast jag är så otroligt glad och lycklig, egentligen. Det verkar gå hand i hand det där, lyckan och gråten. Och tröttheten.

7 kommentarer:

Daniel Storey sa...

Vågor, det kommer alltid i vågor. När det kommer en stor en är det svårt som fasen att bara surfa. Men det kan vara kul som fan även om man från och till ramlar i plurret.

*SCHMACKAPOFF*, storey idkar söndagspoesi!

egoistiska egon sa...

ja just det där med att bara surfa är inte min starka sida. tyvärr. men jag kämpar på.

It´s all about me sa...

Oh, men det är ju skönt att det bara är potisiva förändringar! Känner igen det där..senaste dryga 2 mån har jag blivit butiksansvarig, gjort slut med killen, skaffat ny kille, flyttat ut och flyttat in, fixat klart allt för Barcelona, samt hunnit andas lite då och då. Du hinner säkert snart ikapp, du är så duktig! Och som du skriver - du är glad och lycklig, även om tårar och trötthet kommer med på köpet.

Anne sa...

Fin symbolik med nya nycklar till nya dörrar. Förändring är svårt, även när den är självvald och önskad. Svårt när allting förändras samtidigt men de nya nycklarna håller du redan i din hand och det liv du är orolig för är det du redan håller i din hand.

Matilda sa...

Jag vet vad du menar. Jag var ur fas efter flytten i nästan en månad.
Och du har haft extremt mycket förändringar på en gång, men jag lovar att det snart blir bättre. Som Annaluna sa: Det är bara positiva förändringar!
Du klarar livet galant ska du se!

egoistiska egon sa...

annaluna & matilda: för mig grundar sig ju problemet i att det är förändringar, oavsett om de är positiva eller negativa! men visst är det bra till slut, och visst kunde saker vara mycket värre.

anne: jag vet. du har rätt. jag ska "bara" vänja mig.

TORGNYSDOTTER sa...

...och kom ihåg att du har en massör i vasastan. Du och din mentala utmattning är alltid välkomna;-)