tisdag, oktober 16, 2007

tjusigt, as we say in swedish.

Häromdagen fick jag ett tjockt brev från den ansvarige läraren på min utbildning. En present till oss som inte kunde närvara på avslutningslunchen. Orson Welles radioinspelning av War of the Worlds från 1938. Den radioinspelning som så många tog för en riktig nyhetssändning, och därför också trodde var en riktig invasion av marsmänniskor. Galet roligt att ha, och det ska bli ett nöje att lyssna. Igår kom ett nytt brev, lite tunnare. Mitt examensbevis. En fin liten mapp med en massa tjusiga papper i. Det står Examensbevis i guldiga bokstäver, eller kanske silvriga. Men själva examen låter mycket bättre på engelska än på svenska.
Degree of Bachelor of Arts with a major in Media and Communication studies.

14 kommentarer:

Verbal Kint sa...

Grattis! Både till Degree of Bachelor of Arts with a major in Media and Communication studies (yep, jag ctrl+c:ade den) och till Orson Welles radioinspelning! Nice!

egoistiska egon sa...

men tack! det känns bra vill jag lova.

TORGNYSDOTTER sa...

Grattis som fan! Jag tror att jag har samma titel faktiskt:-)
Fin-fint folk vill jag mena!
Kram!

Ivana sa...

Supergrattis till båda sakerna! Hurra!

egoistiska egon sa...

tack fina ni!

It´s all about me sa...

Härligt!

Bondhustrun sa...

grattis säger jag! Och sen undrar jag om du har fått dina palmercash-tishor? Hur var isåfall kvaliteten? Jag är själv löjligt sugen på att par tröjor därifrån...

Anonym sa...

Tjusigt ja :) Min med: "Academic degree of Magistra der Philosophie (Mag.phil.) [det översatte de inte...] in the field of Journalism and Communication and the field of study of German Philology" - värsta aslångt :)

egoistiska egon sa...

ak: eller hur!

bondhustrun: tack! nej, vi har inte fått dem än. säger till sen när vi fått dem.

moni: haha, ja din är ju ännu tjusigare!

Anonym sa...

de är jävligt tjusiga båda två tamejtusan!

Anne sa...

det är lite speciellt när det ramlar in på handtrycktpapper med vattenstämplar och guldtryck.

egoistiska egon sa...

moni: vi säger så :)

anne: ja men eller hur! jag blev förvånad. men glad.

sara sa...

Jag måste bara också säga GRATTIS! Känns det skönt eller vemodigt att vara klar?

egoistiska egon sa...

sara, det känns både och. jag vet inte riktigt. har nog inte riktigt fattat det själv. saknar plugglivet, samtidigt som det känns stort och konstigt att få examen. examen, jag har väl inte gjort något liksom?