måndag, oktober 08, 2007

jo, det är menisken vettu.

På onsdag har jag en gymintroduktion inplanerad. Skitroligt tycker jag, på riktigt. För jag har aldrig varit på någon sådan utan de få gånger jag gymat har jag hållt mig till de maskiner en treåring kan förstå sig på. Så lämpligt då att jag gått och blivit förkyld. Jag är inte däckad på något sätt, jobbar och är vid gott mod. Antagligen för att jag vilade upp mig rejält under helgen genom att sova tolv timmar varje natt, och röra på mig minimalt. Men vi hann insupa lite Roslagsluft i samband med en marknad (inköp: raggsockor och två påsar brända mandlar som gick åt i rekordfart) och lite höstfotografering. Men jag ska nog inte simma den här veckan, eller gå på gymintroduktion. Som grädde på moset så fick jag en låsning i knät i lördags, något jag ofta hade som liten. Däremot har jag aldrig vetat vad det egentligen varit för fel. Nu vet jag. Det är menisken. Jag har en meniskskada. Enligt Wikipedia så kan menisken skadas ”t ex vid vridvåld under idrottsutövande varefter man kan få låsningar i knäleden och värk”. Vi säger så och glömmer att det hände när jag låg nedbäddad i soffan och kollade på Animal Planet. Undrar om jag måste gå till läkaren nu?

5 kommentarer:

Daniel Storey sa...

Aj då. Men skador på menisken kan ordna sig på egen hand. Om det är litet nog så slipas det helt enkelt ner efter ett tag. Men om du har en fotbollskarriär du är rädd om så måste doktor Storey dock rekommendera ett besök till en riktig läkare. Förslagsvis någon som genomgått mer än några misslyckade närkamper, med operation som följd, innan han/hon började kalla sig för doktor.

TORGNYSDOTTER sa...

Söta egon, gå till din kroppsterapeut vettja. Det där fixar jag i ett nafs!

egoistiska egon sa...

storey: men jag har ju haft problemet typ jämt, bara att det har haft uppehåll några år. men tack för tipsen, jag ska ha det i åtanke.

torgnysdotter: vadå, fixar du menisken? just nu har jag inte lika ont som igår, men det är lite läskigt. en massage skulle däremot sitta så jävla fint snart, jag skulle vilja boka en tid.

TORGNYSDOTTER sa...

Du är välkommen när du vill! Jag kan inte konkret fixa menisken, men jag kan förklara hur det hänger ihop. Kom, bara kom:-)

Anne sa...

Jag undviker att gå till läkaren in i det längsta.