söndag, mars 16, 2008

allt i ugn låter avancerat.

Har nog sagt det förr, men att laga mat är inte min starkaste sida. Därför känns det stort att jag nu för andra gången har en köttfärslimpa i ugnen. Att laga köttfärslimpa är otroligt lätt, men det känns avancerat och imponerar lätt på andra. Den här gången har jag vågat mig på att slänga i lite färska kryddor (basilika och timjan, det är så långt jag vågar sträcka mig) samt vitlök. Min matlagning avancerar! Om 50 minuter är det klart och när vi ätit den utsökta limpan ska vi smaka på chokladbollar en liten bit bort plus spela Settlers. Såklart. Men nu ska jag sluta spotta ur mig inlägg och sätta på vattnet till potatisen istället. För jag kan numer även koka potatis.

Ps. Spelade Guitar Hero för första gången i fredags. Jag var ganska duktig och därför var det fantastiskt roligt och nu vill jag också ha ett Guitar Hero. Tack.

6 kommentarer:

Emmama sa...

Om du känner ett uns av mod nångång kan du avancera till att ha i bacon och fetaost i köttfärslimpan! :) Lycka till önskar husmodern.

egoistiska egon sa...

låter ju hur gott som helst! hur gör man då, smular ner det i limpan eller lägger ovanpå?

Joules sa...

min mormor gör världens bästa köttfärslimpa. knepet är att hon dryger ut den med morötter som oxå gör den mindre torr.

lite så där bra för miljön oxå.

Emmama sa...

Det blandar du ner i "smeten" innan, blir jättegott! Även svamp passar till.

Anne sa...

jag har inte ens ugn...

egoistiska egon sa...

joules: morötter, bra grej! ska testa ngn gång.

emmama: låter lätt, och svamp har jag tänkt på.

anne: jag hade inte ugn på 6 år, så jag vet vad du menar.