lördag, januari 10, 2009

långbensspindel.

Idag invigdes den rosa mattan. Den funkade fint, trots färgen. Kanske för att den enligt nikes egna uppgifter är RÖD. Tjena! Det enda problemet var väl egentligen att den var på gränsen till lite för kort. Fick korrigera min plats på mattan hela tiden, vilket stör, men som säkert blir bättre när jag lär mig hur jag ska placera mig själv från början. Apropå längd kan jag även meddela att äntligen äntligen äntligen har jag någon annans åsikt om att det inte underlättar att ha sju meter långa ben när fysiska aktiviter ska utföras. Instruktören kommer nämligen fram till mig titt som tätt och säger du har ju långa ben så du har svårt att göra det här, du får göra det här istället. Idag skulle vi testa en position som bland annat kallas clownen. Aldrig testat förut. Såg livsfarlig ut. Skulle tydligen vara enkel. Om det nu inte var så att man har långa ben och kort överkropp, som jag. Instruktören meddelade att den här är nog ganska svår för dig eftersom du ju har så långa ben. Jo. Jag fick till och med avbryta övningen eftersom jag dessutom har mycket onda muskler i skuldrorna och då fick jag inte försöka mer. Tittade istället på när Linda klarade det hela galant. Hon är nästan lika lång som jag men är något mer proportionerlig så att säga. Hon beskrev efteråt mitt försök som att jag mest ut som en spindel liksom. Ungefär som jag kände mig med andra ord.

6 kommentarer:

Jenny sa...

Clownen är en av mina favoritställningar. Den och huvudstående, känner mig skitduktig när jag står i dem.

TORGNYSDOTTER sa...

haha, det är lustigt: jag är typ halva din längd och dras med samma problem. Egentligen tror jag att folk med proportioner är rätt trista. Eller hur?

Chris sa...

var yogar ni nånstans? rosa och rött har förresten aldrig varit samma sak....

egoistiska egon sa...

jenny: jag är avis. jag vill också kunna!

torgnysdotter: skittrista! :) men, fördelen att kunna göra clownen känns lite jobbig.

christina: här ute i the förort, stockholms stad egna anläggningar.

It´s all about me sa...

Jag var på body balance i lördags med Majja på en såndär yogamatta fast svart. De rosa tog slut FÖRST. Hehe. Tänkte på hur gärna jag hade velat haft en egen faktiskt...Känns som en schysst investering om jag ska fortsätta såhär.

Förövrigt är jag stolt att jag klarade mig igenom ett helt sånt pass på 55min PLUS ett 30 minuters core efter, jag som egentligen HATAR lugn träning. Det där "andas...din kropp blir tyngre och tyngre..." på slutet får det att klia i hela kroppen. Hoho!

egoistiska egon sa...

Ja, det känns om inte annat trevligare med en egen med tanke på att man både är barfota och ligger med näsan i mattan stup i kvarten!

Det är ju skitsvårt att koppla av och andas, jag vet! Men det tyder ju också på att det är behövligt. Och man lär sig faktiskt ganska fort och kroppen blir smidigare fortfort. Jag känner stor skillnad bara på 4 gånger!