söndag, februari 01, 2009

modefotografi och annan fin kultur.

Igår inleddes en utställning om svenskt modefotografi på Nordiska Museet, och i dagens SvD finns en artikel om boken som utställningen verkar vara baserad på samt ett bildspel. Både tjusigt och intressant. Jag ska verkligen försöka ta mig dit, snart. Vi går ju ändå mot ljusare tider sägs det ju, och det innebär förhoppningsvis att det är lättare att få arslet ur. Vill även besöka en visning på Stockholms Auktionsverk och kolla in Medelhavsmuseet som jag faktiskt aldrig besökt. Sånt här gör en ju så kreativ att det bara rinner i hjärnan och blir varmt i hjärtat!

Foto lånat av Nordiska Museet.

6 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Mmmmm:-)

egoistiska egon sa...

Jaaa!

Matilda sa...

Den där utställningen blev jag supersugen att se när de visade från den på tv. Om jag ändå bodde i Stockholm...
Får väl förresten köpa boken annars. Visste inte att det fanns en bok ens.

egoistiska egon sa...

Kommer du inte till sthlm snart då? :) Boken är tydligen också väldigt ny!

e r i k a sa...

Jag vill gärna se den! Vill du gå dit med mig? :)

egoistiska egon sa...

absolut! vi styr upp en dag/kväll.