tisdag, april 27, 2010

Hemköp har fattat grejen.

4 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Ja jävlar vad många som tar fel på det där! Eller det är klart: det är ju kanske inget man vet om man inte är direkt eller indirekt drabbad, men det är som att folk vägrar att tro på skillnaden om man påpekar den. Tumme upp - hemköp!

egoistiska egon sa...

Men precis, 90% av alla som får höra att jag inte äter mjölk och vete svarar "jaha, laktos och gluten alltså?" varav de ser helt förvirrade ut när jag svarar nej och upprepar mjölk och vete. Att de inte vet skillnaden från början kan man kanske köpa men just att de inte tror på skillnaden är det märkligaste.

It´s all about me sa...

Samma info finns även på Ica Maxi, det är bra!

Ps. Kanske har vissa oförklarade smärtor och magproblem att göra med vissa tillsatser där de inte konstaterat alla biverkningar ännu? Är lite skadad av Den Hemlige Kocken, men visa ämnen där framkallar ju verkligen allergier och vissa andra symptom...Jag tror helt klart att tillsatser leder till känsligare mage, och tillsatser finns ju i allt möjligt. I öl, vin, mjöl, kakao, kokosmjölk, ost, , allt...

egoistiska egon sa...

Åhå. Ja ju fler som informerar, desto bättre!

Menar du mina smärtor eller allmänt? Jag tror du har en poäng, men mina problem har funnits sen jag var nyfödd så det är ngt annat som ligger bakom. Däremot förstärks ju problem av dålig mat, såklart.