onsdag, oktober 19, 2011

ska vi prata lite mer näsblod?

Tredje kvällen i rad. Den här gången slutar det inte. Är inne på timme två nu. Tvättar samtidigt, ganska intressant kombination.

Update: Nu börjar jag bli yr. Tror jag ska vila lite.
Update 2: Det har slutat! Tog bara två timmar.

Och ja, jag vet att det går att bränna blodådrorna, men jag blöder näsblod i perioder och perioden går alltid över innan jag hinner ta mig för att kontakta läkaren. Plus att det där brännandet inte håller speciellt länge. 

10 kommentarer:

stambyte sa...

Vännen! Ta hand om dig!

egoistiska egon sa...

Det har slutat blöda nu! Äntligen!

anydaynow sa...

Åh, sätt dig ner och vila en stund. Min erfarenhet är att det aldrig slutar om pulsen är hög.

Jag är också näsblodsperiodare, även om jag nu inte har blött på typ ett år nu (ta i trä). För min del kommer det alltid när jag är sjuk, stressad, eller har sömnbrist. Tror du att det kan vara nåt liknande för dig?

Kram & krya.

Rasande Rose sa...

Ät sånt som är mkt järn i.

Lala sa...

Jag har ALDRIG blött näsblod!!! (förutom om jag råkat peta mig illa och gjort ett sår eller så) men aldrig som du, aldrig att det ens droppat lite! Men vissa verkar vara väldigt lättblödande. En gammal klasskompis tog alltid ut sig så extremt på gympan så hon satt och blödde i omklädningsrummet efteråt.

Sus sa...

Sonen (och gubben) är sånadär som blöder näsblod i tid o otid.. det går i perioder. (eller gubben var det i barndomen iallafall.)
(Själv ska jag få en rejäl snytning mot näsan innan det händer nåt.. )

Jojjo sa...

Usch, det låter verkligen jättejobbigt!

egoistiska egon sa...

Anydaynow: Jag la mig ner och vilade och höll hårt om näsan en kvart. Det hjälpte! Och ja, jag blöder ofta på våren/hösten, då snyter jag mig ofta + att jag sovit illa senaste månaden vilket ju blir lite stressande... Och TACK!

Rose: Får kanske bättra på mig där.

Lala: Oj, har du inte? Jag störtblöder ofta. Alltså så det FORSAR bokstavligt talat. Det är jävligt opraktiskt.

Sus: Det verkar vanligt att ha det i perioder. Iofs inte så konstigt, man blir ju extra känslig efteråt liksom. Är ju trots allt ett sår.

Duktiga Tjejen sa...

Stackars! Min ena syrra blödde alltid om hon sov för lite när hon var yngre, har du någon sådan förklaring?

Erika sa...

Mitt brännande har hållt i 12 år. Aldrig blött näsblod på samma sätt igen sen jag brände. Bara normalt näsblod som är noll bekymmer. Inget sånt forsande i evighet.