söndag, oktober 30, 2011

vad jag inte förstår.

Jag älskar självscanning i matbutiker. Gör livet nästan lika smidigt som att få mat hemkörd. Men så finns det vissa butiker som inte har självscanning i den märkelsen att du inte scannar under tiden du knallar omkring i butiken, utan fixar hela baletten vid kassorna. Hur fan tänkte de då?


1. Det tar längre tid.
2. Den klagar alltid ALLTID alltid på "det finns en oförutsedd vara" trots att jag inte har någon jävla oförutsedd vara, kanske bara en vante som ramlat ner eller att jag flyttat en vara från ena påsen till den andra.
3. Det kräver alltid att någon i personalen kommer och fipplar med maskinen.
4. Det finns väldigt lite personal kring de där maskinerna, eller åtminstone inte tillräckligt för att täcka sex maskiner som samtidigt vrålar "Det finns en oförutsedd vara!". 

Ser framför mig hur den stackars personalen bränner bilder på de där maskinerna. Själv vill jag sparkas när den stressar med att utbrista "Ta din varor!" när jag bara försöker få på mig vantarna innan jag släpar iväg på tunga kassar. 

4 kommentarer:

Jonna sa...

Jag stör mig också på att man får en annan slags påse i de där kassorna, som har helt fel format för att använda som soppåse.

egoistiska egon sa...

Hm, det har inte jag märkt?

Jonna sa...

Vi kanske tänker på olika butikskedjor, för de här påsarna hade du lagt märke till om de prackats på dig. Det är den där typen man också kan råka ut för i typ tax-free och spritbutiker, med ett handtag i form av ett runt hål längst upp på långsidan istället för ett vanligt knytbart på kortsidan och med liksom en botten på påsen, samt en skarv i sidan som gärna vill spricka upp

Duktiga Tjejen sa...

Ja FY!

Handlar typ bara på Maxi och City Gross. Hatade att handla innan, men nu älskar jag det. Självscanning är typ bästa uppfinningen EVER.