fredag, juni 15, 2012

men jag hade behövt köpa lite nya, billiga, nagellack.

De senaste veckorna har det varit mycket snack om att jag kanske behövde åka till Silicon Valley igen. Det låter som världens jävla lyxproblem, men att behöva sitta tolv timmar på ett flyg dit, jobba i tre dagar och sen tolv timmar hem igen är liksom inte lyxigt någonstans. Framförallt när man åker för att lösa problem i modell större, inte för att göra roliga saker. Förutom att det är kul att kunna säga att Jag ska en sväng till Kalifornien och jobba bara. Eventuellt hade jag behövt landa på Arlanda klockan 07 på midsommaraftons morgon. Jag tänkte såhär: Nä, helst inte.

Det fina var att det löste sig. Så, istället för att panikpacka ikväl och åka till Arlanda imorgon bitti så dricker jag nu ett glas vin, inväntar fotboll och längtar efter sovmorgon imorgon.

Och nu insåg jag just att jag helt glömt av att blogga klart foton från vår resa som vi gjorde i Februari/Mars. Alltså, jag ÄR snabb, men inte på allt. Återkommer.

4 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

Vad skönt att du slapp!

M är sådär knasig att han tycker att det är jättekul att resa så länge för att bara jobba några dagar. Och då gör han det ändå rätt ofta. Nästa gång om ett par veckor. Jag skulle känt mer som du...

TORGNYSDOTTER sa...

Nä, usch, transportera sig är nog bland det tristaste (och med flyg ohälsosammaste) man kan syssla med.
Jag tycker öht (och jag vet att vi diskuterat detta) att det är märkligt att "resande" har en högstatusstämpel - framför allt som i ledighet. Att åka runt som sardin i burk för att man inte fixat så att man lever där man trivs är ju ungefär lika sexigt som långvårdsurin.

egoistiska egon sa...

Duktiga tjejen: I teorin gillar jag det. Sitta på ett plan länge, kunna läsa, helt frånkopplad från världen, byta miljö etc. Men just med jobbresor så är det liksom så jävla slitsamt oftast, både fysiskt och psykiskt. Längre resor är dock ok, som i att man stannar borta längre. Alternativt att man reser en kortare sträcka än till andra sidan jordklotet...

Torgnysdotter: Jag håller med. Som vanligt.

Beas blogg sa...

Tänk på de som knegar på skitjobb i Sverige :-)