torsdag, januari 09, 2014

9. En grej jag skulle vilja vänja mig av med.

Det skulle vara fint att bli lite bättre på att vänta. Alltså vänja mig av med att alltid vilja kontrollera när något ska inträffa. Jag är nämligen värdelös på att vänta på saker. Just nu till exempel, jag skriver det här inlägget några dagar innan det kommer att publiceras, och allt jag gör är att vänta. Vänta på när ungen i magen ska hitta den magiska knappen för att starta en förlossning. Jag kan inte påverka någonting själv. Kan inte göra något. Bara vänta. Och nåde den jävel som bara "njut och vila!". Jag vet att man menar väl, men det är inget njutbart i att vänta utan att inte kunna påverka när väntan är över. Skulle alltså må bättre av att vänja mig av med att vilja ha den här kontrollen över väntan, att jag vill kunna reglera när saker och ting sker. Så att jag kan ta väntan lite mer chill. När jag väntar blir jag grinig, apatisk och sur. Addera det på en höggravid och du får en kombination som är värre än dynamit ibland. Tänk vad trevligt det vore om jag vore en sån som bara Åh, härligt med upp till fem veckors dötid hemma! Det är ju häääärligt!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Att vänta på unge måste ju vara den ultimata väntutmaningen!

Jenny sa...

Och jag menar det inte på något peppande sätt, utan mer som "testa det här i Exreme challange ultra test om ni vågar".

egoistiska egon sa...

Fattar. Och är beredd att hålla med, det måste ju även vara en av de märkligaste i kombination med mest vanliga sakerna att vänta på? Märkligt, oavsett.