tisdag, januari 28, 2014

det är okej att tycka lite synd om mig.

De senaste dagarna har jag varit på gynakuten två gånger. Det är inte direkt stället man vill hänga på med sin nya familj såhär nyligen efter att man blivit familj. Men som nyförlöst ska man tydligen inte ha feber. Som nyförlöst med konstaterad infektion och medicin ska man tydligen inte få feber igen. Jag har nu alltså en infektion OCH en inflammation i kroppen. Medicinerna gör att jag känner mig okej igen, men det ändras rätt fort. Och jag är trött. Har dessutom haft en släng av baby blues. Så om vi ska se det hela från en positiv vinkel är ju att jag nu lyckats pricka in de allra vanligaste tråkigheterna som du kan råka ut för direkt efter en graviditet. Tänker att jag sonar mina brott: ganska smärtfri graviditet och än så länge en mycket snäll bebis.

7 kommentarer:

Alex sa...

Många kramar till dig!

Ida sa...

Men åh, usch då. Man vill ju bara att allt ska vara lugnt när man så att säga är på "andra sidan". Bökigt!
Hoppas nu att det går åt rätt håll iaf.

Anna Granström sa...

Jag kommenterar hos dig, men det kommer inte fram... Lider med dig. Det är INTE lätt att vara nybliven mamma... Jag fick själv infektion en vecka efter förlossningen, det gjorde så satans ont... Vet hur det känns så jag tänker lite extra på dig och hoppas att du ska slippa andra komplikationer efter detta! Kram!

Johanna sa...

Å krya på dig!

egoistiska egon sa...

Tack för era fina sympatier.

4everfine sa...

Krya på dig!! Kram

Josefine sa...

Hoppas att det är bättre den här veckan. Jag minns hur ... skör jag kände mig de första veckorna. På alla sätt. Det är så skönt när allt landar och man känner sig stark och "vanlig" igen.