måndag, juli 28, 2014

även solen har fläckar.

Ni vet ju att jag är kontrollfreak och trippekollar det mesta till förbannelse. Men ibland händer det att jag glömmer bort det. Under semestern har det till exempel uppdagats att en av de förskolor vi valt (man får välja fem) tydligen är scientologernas förskola. Det står minsann inte på Stockholms Stads hemsida! Dessutom har förskolan bra betyg i utvärderingarna från föräldrarna så vi tyckte den verkade mycket bra. Om vi inte hade blivit upplysta om detta och F hade hamnat på den förskolan, när hade vi insett det där med scientologin? Skämten om bilder på Tom Cruise på väggarna är redan avklarade.

Nu ska vi välja en ny förskola. Den här gången tänker jag GOOGLA också. Hört att det kan vara smart.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Haha, fantastiskt kul ändå. Men läskigt, tänk om ni inte hade märkt..!

inte skyldig sa...

Jag tänker annars att det ju kan vara ett kul experiment att sätta F där och se vad som händer? Inte det? Nej?

Frida sa...

Ha ha! Det har hänt mina kompisar också!

egoistiska egon sa...

inte skyldig: jag gillar din tanke, men tänker att F inte är rätt person för experimentet.

egoistiska egon sa...

Frida: Skönt att höra att man inte är ensam.