onsdag, juli 02, 2014

har lagom höga krav nuförtiden.

Hade egentligen två önskemål med semestervistelse på landet:
- Promenera. Långt och länge, själv. Själv! Mycket viktigt.
- Läsa. Minst en bok. Lääääsa.

Har nu varit här ett par dagar och har hittills hunnit detta:
- Promenera! Själv! Vågade mig inte på mer än tre kilometer igår, men kroppen verkade gilla det så framöver kör vi längre pass. Att gå själv och kunna svänga med armarna = lycka! Och en insikt om att det är rätt bra träning att traska med barnvagn om jag har rätt hållning. Vilket jag verkligen försökt ha.
- Har läst säkert tjugo sidor. Det är mer än på månader, så jag har gott hopp om framtiden.

Och idag skiner solen. Livet är gött.

1 kommentar:

Josefine sa...

Det låter bra! Jag borde verkligen bli bättre på att ta promenader. Finns väl knappt nåt annat som rensar mitt huvud så bra som det + är en skön träningsform.