måndag, augusti 07, 2017

önska mig lycka till, tack.

Min frisör är inte längre frisör. Jag har ingenstans att klippa mig!!!!! Jag har klippt mig hos min frisör sen jag var femton år. I TJUGO år. Det är fan jättekonstigt. Kan räkna på en hand hur många gånger någon annan än henne försökt ge sig på mitt hår, och det har aldrig blivit bra. Ett par gånger har det blivit katastrof, typ som denna gången. Och nu måste jag hitta någon annan.


Så jag gick in på närmsta någorlunda hippa frisörställe nära jobbet och frågade om de hade någon ledig klipptid snart. Ja, imorgon klockan 13? Fick panik och stresspåslag deluxe. Är van att veta veckor, ibland månader, i förväg när jag ska klippa mig. Frågade om de inte hade en tid på onsdag istället då det kändes tryggare med ett par dagars mental förberedelse. Och det hade de! Så på onsdag smäller det, då ska jag försöka klippa mig. Vill klippa massor men måste behärska mig. Inte ge en okänd frisör fria händer. Göra något enkelt de inte kan misslyckas med. 

Och just det, så måste jag vänja mig vid att de tvättar ens hår innan. Det gjorde aldrig min frisör. Varför tvättar de innan om inte håret är skitigt eller fullt med stylingprodukter? Det blir ju så blött, vått och tar en massa tid. 

I alla fall. Jag hoppas detta går okej. Hoppas hoppas hoppas. 

8 kommentarer:

Erika sa...

Har hört att de blöter det för att se exakt hårets eget fall. Men tvätta ska inte vara nödvändigt.
Ps - klipper mig på Green Heads nu och är supernöjd (bytte för det kemikaliefria osv). Men vågar väl inte ge dig frisörtips typ ever again...

SARA sa...

Klipper mig på http://bangerheadstudio.se/ (hos Jennifer) för att de har något så ljuvligt som "TYST klippning"! Kanske det bästa som uppfunnits sen, tja allt? Älskar det så så mycket! Mvh introvert extra allt-person

SARA sa...

Och ja, LYCKA TILL! Blir säkert bra! Hårtvätten är ju by the way det bästa med hela besöket nästan, så sjukt skönt med den där massagen av huvudet de ger då.

thesonj sa...

I feel you! när min gamla frisör pensionerade sig var det krisläge. men jag hittade en ny stjärna (som sen tagit mammaledigt i två omgångar...) men de finns! Och vill du ha någon som är superbra på tjockt och ostyrigt hår rekommenderar jag Carro på Ecohair, Norra Agnegatan. Fast nu har du säkert hittat en superb frisör nära jobbet - jag tror det kommer bli skitbra!

egoistiska egon sa...

Erika: Aha, så de tvättar inte ens alltid? Där ser man... Och tack för tips ändå, det var ju inte ditt fel att det blev som det blev sist utan mitt som gav honom typ fria händer. Hehe.

Sara: Jag tycker ju inte den där massagen är så härlig jag inte. Blir mest obekvämt? Kanske är ovan. Tack för tips om frisör!

thesonj: Åh, bra tips. Ska jag komma ihåg om detta inte funkar.

nostalgifabriken sa...

min frisör är superskum. det allra första hon sa när jag klev in innanför tröskeln var "jag älskar kontrasten mellan ditt barnsliga ansikte och ditt gråa hår!". hon är superdisträ och jag har fått heta både louise och alexandra, men hon klipper g u d o m l i g t och kan dödsmycket om hår i allmänhet. plus att hon serverar alltid öl och man kan välja tyst klippning. så hör av dig om du inte blir nöjd så förmedlar jag kontakt.

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) Kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
Genom drogunduspellcaster@gmail.com

UplayOnline sa...

Älskar det så så mycket! Mvh introvert extra allt-person


เย็ดสาว