tisdag, december 12, 2006

bättre sent än aldrig.

Jag är ganska seg i min skrivprocess. I början stressade det mig, nu har jag accepterat det lite mer. Ska jag skriva en hel dag är det lika bra att känna sig okej med att det är den sista halvtimmen innan jag måste sluta för dagen som det kommer ut ord ur fingrarna som faktiskt går att använda. Timmarna innan letar jag inspiration, skriver, suddar, letar inspiration och dricker kaffe och surfar alldeles för mycket. Vissa av sakerna kan ju kombineras och jag har, ungefär hundra år efter alla andra, insett youtubes storhet. Det har ni säkert förstått på mina flitiga musikvideoklippinlägg den senaste månaden. Men jag letar även inspiration och en skvätt kreativitet där. Och det är när jag hittar klipp som detta, en fantastisk live-version av låten jag aldrig någonsin kan tröttna på, som jag vet att det inte gör något att min skrivprocess är seg och långsam. För nu är det ungefär en halvtimme kvar innan dagens skrivande ska ta slut. Det är nu orden blir som bäst. Så, från mig till er, med en viss hjälp av youtube:

Kings of Convenience – I’d Rather Dance With You


2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, jag älskar Kings Of Convenience, I'd rather dance with you & Toxic girl är helt underbara!

Kerstin sa...

Klurigt det där - att komma igång. Det är som svårast just innan det lossnar. Puss :)