fredag, december 14, 2007

35h skulle vara perfekt.

De senaste dagarna har jag snoozat i 45 minuter varje morgon. Kommer inte upp. Omöjligt. Om jag fått sova i sex timmar utan alkoholhaltiga drycker kvällen före har jag känt mig relativt utvilad, men kommer ändå inte upp. Somnar nästan på tunnelbanan och försöker så gott det går att hålla ordning på allt som ska göras innan julen blir jul. Just nu sitter jag och undrar om mina kära arbetskamrater samt chef behagar komma in till kontoret. Annars sitter jag själv med en deadline på sådant som egentligen inte tillhör mina arbetsuppgifter och som jag därmed egentligen inte kan. Det löser sig. Nog. Imorgon ska jag sova längre än vad jag gjort på flera veckor, och sen försöka handla så mycket julklappar det bara går. Måste skriva önskelista också, för jag antar att ”fler timmar på dygnet” är svårt även för mamma att ordna.

7 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

...annars är ju, just, mammor rätt bra på att ordna med tillsynes omöjliga uppgifter. Bara det där med att pilla upp dragkedjor som fastnat. Det är det bara mammor som kan. I själva verket tror jag att det är det 9 månaders graviditet är till för. Lära sig fixa dragkedjor.
Du kan väl fråga mamsen om i alla fall ett par timmar till? Det vore jättebussigt av henne i så fall!

egoistiska egon sa...

haha, ja. jag ska fråga henne.

sara sa...

Fint att du ska skriva önskelista. Det borde alla göra. Skulle spara många svettiga timmar i affärerna, trängandes med vinterjackan på med absolute christmas i högtalarna.

Haren sa...

Det jobbigaste är ju att julklappshandlandet en lördag i mitten på december tar lika mycket krafter som en hel arbetsvecka. Planerar tidigt sänggående och protein frukost, för att klara morgondagen.
Hoppas du får sova ut!

egoistiska egon sa...

sara: vi gör det alltid! skitbra. men det är fortfarande jobbigt att trängas med folk :)

haren: haha. tack. vi klarade oss bra, mycket tack vare 12h sömn innan.

It´s all about me sa...

6h är ju alldeles för lite! Antar att jag är borstskämt som student, but I like it that whay;) Det posttiva med Södertörns slappa style är ju att man får mer fritid iallafall, hehe...fast nästa termin blir nog hårdare.

egoistiska egon sa...

ja, men det är ju just det. 6h är för lite egentligen, men i jämförelse med de senaste veckorna har det varit mycket!

ja, det var skönt med sh tyckte jag med, vi hade väldigt lite schemalagd tid :)