lördag, december 01, 2007

jag blev utmanad.

Vad gjorde du för tio år sedan?
Gick sista året i högstadiet. Jag var okysst och hade aldrig varit full. Började ana att jag snart skulle få en ny miljö omkring mig och längtade otroligt mycket.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Läste Kreativt skrivande och upptäckte väldigt mycket om mig själv och min kreativitet. Tackade ja till massor av nybyggda lägenheter i en förort. Trodde aldrig vi skulle få ett förstahandskontrakt efter endast 5 månader i bostadskön. Men hoppades.

Fem snask du gillar?
Saltlakrits. Saltlakrits. Saltlakrits. Polly. Schweizernöt.

Fem sånger som du kan hela texten till?
Kan jag en enda? Jag är ingen låttextmänniska.

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Beror väl på hur många miljoner. En är ju knappast mycket i dagens läge. Jag skulle i vilket fall som helst betala av mina studielån, resa en hel del och se till att vi har pengar till husköp och allt sånt där vuxet som kommer att behövas i framtiden.

Fem saker som du gillar att göra?
Jobba. Bo tillsammans med K. Skriva. Fotografera. Läsa.

Fem saker som du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
Skor med klackar. Långklänning. Långkjol. Örhängen. Rosa kläder (förutom den rosa tröjan jag har som faktiskt är fin).

Fyra favoritsaker?
Ks systemdigitalkamera, dator (fast inte min, jag hatar den), vår lägenhet, min ipod.

Fem personer som jag gärna vill se göra den här utmaningen?
Vem som helst som vill. Kanske behöver någon ett litet avbrott på jobbet?

2 kommentarer:

mimmi sa...

Kan inte annat än hålla med om långklänning!! Har redan ångest över ett bröllop i sommar som man tvingas bära detta hemska plagg på!! Jag överväger starkt att inte dyka upp...

egoistiska egon sa...

åhnej! det är ju inte ens snyggt. mkt mkt snyggare med knälånga klänningar.