fredag, juni 13, 2008

hep used twill grey.


Bara råkade trilla förbi Acne igår. Hex låg där på hyllan. Expediten råkade ta ner dem i min storlek. De passade inte på min kropp. Inte så bra som jag trodde i vilket fall. Då råkade ett par ännu snyggare jeans ligga på hyllan bredvid och expediten råkade ta ner dem också. Satt som ett smäck. Vackrare jeans har kroppen sällan skådat. Eftersom någon satte in 1700 spänn på mitt konto förra veckan (antagligen skatteverket, men vem vet?) och jeansen bara kostade 1400 så gick jag 300 kronor plus på hela affären. Fantastiskt! Problemet är att de inte riktigt gömmer det som bör gömmas i midjenivå. Och det är ingen överdrift eller snack om jag-är-så-tjock-buhu. Det bara är så, och då får man ju göra sitt bästa för att dölja skiten. Måste prova dem igen ikväll till det jag har i garderoben och se hur pass mycket det döljs. För känner man sig tjock i ett plagg så använder man det inte. Oavsett hur förbannat snyggt plagget är på resterande kroppsdelar.

4 kommentarer:

egoistiska egon sa...

då löser man ju midjeproblemet, men då dyker istället problem kring rövpartiet upp.

egoistiska egon sa...

nej men precis. och då får man ju väga problemet mot varandra. jag tror att magproblemet ger mer ångest (känna sig fet vs ett plagg som inte sitter snyggt), men är antagligen lättare att dölja än själva rövproblemet.

nåja, jag har en vecka på mig att analysera.

Anne sa...

ursnyggt. you go girl.

egoistiska egon sa...

anne: jag vet! har dem på mig nu.