söndag, juni 29, 2008

konsten att sätta sprätt på pengar.

Oxford Street i London, två timmars taxfreeshopping pga försenad flight och 30% rea på allt i en av favoritbutikerna i Stockholm är förödande för plånboken, men fantastiskt för garderoben. Sötaste klänningen från topshop, en scarf jag spanat på hur länge som helst från svensson jeans, snyggaste svarta hooden från Jenny Hellström, ett par coola retro-shorts från nike, min favoritparfym, tisha till K, basiclinnen och engelska pocketböcker som av någon anledning är absurt dyrt i sverige (the book thief, the interpretation of murder och the lollipop shoes). Nu är det köpstopp. Så länge det bara går. Förutom underkläderna jag måste kila iväg och köpa på lunchen imorgon, eftersom vi inte lyckats få en tvättid.




Ps. Såhär nära en modeblogg har min blogg nog aldrig varit. Spännande!

6 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Med skräckblandad förtjusning väntar jag på morgondagens outfit!
Pow, egon goes fashionista!

Jag måste få låna the book thief sen! Får jag?

egoistiska egon sa...

eftersom jag redan nu vet vad jag kommer ha på mig imorgon så vet jag att du inte väntar i onödan. ;)

klart du får! du kan få låna den på tisdag. eftersom jag har så djävusltk mkt böcker att läsa ändå.

It´s all about me sa...

någongång ska jag oxå sluta vara student och ha råd med sånt där! :)

egoistiska egon sa...

annaluna: det är fasligt spännande och skönt faktiskt. även om det ger lite ångest emellanåt... samtidigt så (låter som en fjantig undanflykt, men det är delvis sant!) sliter man MYCKET mer på kläderna när man jobbar heltid istället för pluggar (iaf jag) = det går sönder... skitbra anledning :D

Anne sa...

det är värt att investera i den där tvättmaskinen. jag tror det är det bästa jag köpt till min sthlmslägenhet.

egoistiska egon sa...

anne - ja men det här är faktiskt första gången vi haft lite trubbel. men nu ahr det löst sig. känner inte för att lägga pengar och elräkning på tvättmaskinen när vi har en finfin en trappa ner :) men jag förstår vad du menar.