lördag, januari 23, 2010

vardagslyx varje helg.


Bland det bästa jag vet är att halvsova på morgonen. Alltså vakna och sen halvslumra så länge det bara går. Det här gör att jag ofta ställer klockan mycket tidigare än vad jag egentligen behöver bara för att få just halvsovaslumra en halvtimme eller så. Inte alltid så smart eller effektivt då det på vardagarna oftast gör att jag bara blir tröttare. Men på helgerna är det maaaaagiiiiiskt. Åh så fantastiskt det är! K är dock inte lika imponerad utan brukar ofta gå upp direkt när han vaknar. På vardagarna betyder detta att jag ställer klockan en timme tidigare men kommer hemifrån en halvtimme senare än honom. Emellanåt lite smått frustrerande, men självvalt (plus att jag äter frukost och sminkar mig, sånt tjafs håller inte han på med). På helgerna däremot innebär det här oftast att han viskar Vad vill du äta till frukost? och Om tjugo? och jag svarar Macka och yoghurt och Ja. Tjugo minuter senare hörs ett bestämt VAAAKNA! från köket och så kliver jag upp och frukostbordet är dukat och morgontidningen intagen och radion påslagen. Underbart. Underbart. Underbart. Så äter vi frukost och sen sätter jag på lattemaskinen och så får jag en lyxlatte samtidigt som jag surfar lite eller läser i min läshörna. Lägg ihop det här med att han bakar magiska kakor och rent allmänt bäst i världen så förstår ni att jag är en mycket lyckligt lottad flickvän. Och varför jag älskar att vara sambo. Haha!

4 kommentarer:

Emmama sa...

Visst visst, glidare. Forsok att inte tanka pa den dagen det kommer ett barn som stor friden. Mohahaha.

(Om ni nu vill ha barn alltsa).

egoistiska egon sa...

Haha. Den dagen, den sorgen ;) Njuter så mkt det bara går tills det är ungar med i bilden.

e r i k a sa...

Åhhh håller med till hundra procent! Det är det bästa det där slumrandet. Det gjorde jag i morse för första gången på lääänge. Underbar lyx.

egoistiska egon sa...

Linda: Jag med!


erika: Det är så fantaaaastiskt skönt!