torsdag, juli 22, 2010

guld och gröna skogar.

Har sjujävla många fina semesterbilder ni kommer att få se så småningom, men inte alla dagar är så fina som de där semesterbilderna som egentligen ser likadana ut som alla andras. Idag till exempel, idag har varit en ganska dålig semesterdag. Eller ptja, i ett litet större perspektiv är det säkerligen en mycket bra och nödvändig dag, men inte just för stunden. Jag har sovit för länge, aldrig riktigt vaknat till, varit ganska grinig, gråtit tre gånger utan anledning, paniken har krupit i hela kroppen, stängt in mig i sovrummet och pustat över att det är för varmt och äckligt och till och med dödat en spindel i ren och skär panik. Ni fattar. Men det är ju tydligen det här som är semester det också, att bryta ihop lite och ha lite trist och fundera över livet även om det är svårt att andas och le när det väl sker. Nu ska vi ta gnisselvolvon ner till coop för att handla inför grillkvällen imorgon som fem fina vänner bjudit in sig själva på (älskar när folk bjuder in sig själva (ingen ironi!)). Sen ska jag dricka en Leffe och ett glas vin och antingen bryta ihop lite igen p g a paniken över att vi måste städa inför besöket imorgon eller så ska vi kolla Mad Men. Vi får la se.

Ps. Ja, det är omöjligt att inte inspireras av Harens "Jag ger dig min vardag"-projekt.

4 kommentarer:

Erica sa...

Det är väl på semestern som man har TID att bli rastlös, få panik och känna sig ... rätt så nollställd, fast det är väl det ENDA jag kan komma på som är dpligt med ledighet ;)

inte skyldig sa...

mark levengood säger att man måste göra så - bryta ihop för att sedan samla nya krafter och kunna gå vidare. så brukar jag tänka när jag har sådana dagar. kram påre!

Beatrix Vnunk sa...

Skönt målande inlägg! Saknar dig. Puss.

egoistiska egon sa...

Erica: Ja, och samtidigt är det antagligen nödvändigt.

Inte skyldig: Jo, jag vet. Men det är jävligt svårt när man är mitt uppe i det. Idag är iaf en bättre dag! :)

Beatrix: Saknar dig med! När kommer ni tillbaka till Sthlm?