lördag, juli 17, 2010

jo, jag är faktiskt uppvuxen på landet.


Jag är rädd för spindlar. Ingen gillar väl spindlar, men kombinationen av att vara rädd och inte kunna döda dem är lite småjobbig emellanåt. Som nu, när jag klev in genom dörren hittade jag en centimeterstor spindel på golvet. Kan inte döda den. Vågar inte schasa bort den med en tidning/papper. Vågar absolut inte bara låta den försvinna. Min lösning är nästan alltid att skrika på K och låta han döda dem/schasa ut dem, men nu är han i grannhuset och monterar ner möbler och det skulle kännas lite väl fjantigt att springa bort dit för att hämta hem honom på grund av en spindel. Plus att det skulle vara väldigt osmart eftersom spindeln skulle försvinna någonstans i sommarstugan om jag lämnar den obevakad. Så nu bor spindeln i ett glas mitt på golvet tills K har tid att döda skiten. Under tiden vankar jag lite av och an i huset och håller uppsikt så den inte smiter. Och gastar Akta glaset!!!!!! till alla som kommer i närheten.

7 kommentarer:

inte skyldig sa...

Jag tar alltid ett glas och skjuter in ett vykort el dyl undertill och sen går jag bort till fönster/balkong/trädgård och kastar ut spindeln/harkranken/nattfjärilen. Man slipper döda och man slipper röra.

It´s all about me sa...

Jag gör alltid exakt som Inte skyldig - bästa grejjen. Har svårt för att döda oskyldiga små kryp (förutom när det gäller knott, myggor och fästingar).

egoistiska egon sa...

Ah, det är ett bra sätt. Problemet är att jag försökt och pallar inte riktigt. Så fort spindeln rör sig blir jag rädd, skakar till och så smiter den. Alternativt att jag är rädd för att jag ska bli rädd. Men jag tror faktiskt K utövade den taktiken mot spindeln, vågade inte riktigt kolla. Haha.

Erica sa...

hihihih ... jag brukar också hålla mig till vykort+glas=frihet för små kryp. Skulle aldrig kunna döda dom små liven.

Haren sa...

Hihi!

Tova sa...

Jag har absolut inga problem med spindlar (har aldrig förstått det där med att tjejer måste vara rädda för småkryp, haha) men har däremot spindelnäts-fobi! Haha, sjukt konstigt men sant...

egoistiska egon sa...

"måste" vara rädda vet jag inte om jag kan hålla med om, däremot uttrycker vi kanske rädslan lite tydligare.