söndag, juni 12, 2011

det här är vad jag drömmer om.


Ett litet torp med fantastisk trädgård. Inte för stor, inte för liten. Kanske en liten pool. Åkrar och skog runtomkring. Vi äger inte den marken, men det är en bonde som älskar att vara bonde som tar så väl hand om det. På åkern bortanför oss betar hästar och ibland är jag i stallet och rider. Vi har två barn som springer omkring. K har tagit körkort och bilen tar hela familjen till havet som bara ligger bakom skogen. Fast egentligen kan vi ju gå dit, men det är enklare med barn och allt att ta bilen. Eller cyklarna. Vid havet är det klippor och en båtbrygga där vår lilla båt ligger och guppar. Det är ingen stor båt, men det går att sova i den och vi puttrar ut på öarna varje helg på sommaren. Vi jobbar med det vi älskar att göra. Ett litet café där K är ansvarig för kaffet och kakorna. Jag pysslar om alla växterna som finns i cafét och utanför. Det går att köpa varenda pryl om man vill. Samtidigt har jag uppdrag som konsult i mitt egna företag för att hjälpa andra företag med deras kommunikation online och föreläser lite nu och då. Min kille driver sitt företag med enorm framgång. Så stor framgång att han är det där kreativa överhuvudet som bara behöver komma in på kontoret någon gång i veckan och godkänna alla anställdas jobb, eller dissa eller komma med bättre förslag, innan det presenteras för deras kunder. När vi behöver åka till storstan tar vi bara den där bilen eller cykeln ett par kilometer till tunnelbanan. Den är väl utbyggd och går supersnabbt. Tar en halvtimme in till centrala Stockholm. Vi har en lägenhet i New York där vi är minst tre gånger om året. Åker till solen i Asien eller till Hawaii varje vinter. Vi mår ju lite dåligt av mörkret men eftersom vi kan jobba varifrån vi vill är det inga problem att vara borta januarifebruarimars. Barnen älskar det och är fina människor. Finast i hela världen.

3 kommentarer:

Matilda sa...

Det här kan jag också skriva under på. Låter helt underbart! Bra dröm.

Kenneth Grönwall sa...

Roger det och ett amen inkl puss på det!

Johanna sa...

Å, vad kul att det var min rubrik! :) Det är så himla fint med drömmar, gillar dina väldigt mycket. Förstår dig på alla punkter! Lugnet i Sverige, hitta det man trivs med och värderar högst i livet. Krydda med lägenhet i NY (är inte DET drömmen så säg!?) samt härliga och utvecklande semestrar.

Alltså, väldigt väl drömt!