måndag, juni 13, 2011

min bästa semester.


Den varade en hel sommar och var en sommar precis som den ska vara. Den första. 2006. Jag hade berättat för K att mina somrar aldrig var bra. Antingen var jag ute på landet där det inte fanns något vatten att bada i. Svettades men var ensam. Eller så var jag i stan och hade panik i lägenheten över vad jag skulle göra och med vem och var. Det kommer bli annorlunda nu sa K. Och det blev det. Vår första sommar tillsammans var jag student och fattig och jobbade bara litegrann. K flyttade till Lidingö och jag älskade Lidingö. Älskade! Vi cyklade, badade, planterade blommor på balkongen och bestämde att vi skulle flytta ihop. K fyllde trettio och jag hade inga pengar men fick en natt på hotell med färja dit och hem för en femhundring. Det blev vår första utlandsresa tillsammans och en av de bästa. Firade den första midsommaren ute på ön där vi var i tre år till innan det kom barn in i bilden. Sommaren avslutade vi med en vecka i Tunisien där vi bland annat åt den äckligaste maten någonsin. Men det var vi två hela sommaren, första sommaren, och jag var aldrig ensam och kände mig aldrig instängd.

3 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Jomen det kom lite tårar i ögonen nu faktiskt. Fint det där.

anydaynow sa...

Åh, så himla fint.

Johanna sa...

Ja, så himla fint.