fredag, december 09, 2011

dagens sura granne.

När jag stod i tvättstugan kom en granne ner och frågade om hon fick köra en maskin tvätt eftersom det var panik och bråttom. Jag sa ja. Så hon kom ner igen och körde igång maskinen. Berättade att jag skulle komma tillbaka om en timme (bara den som har bokat tvättid kommer in i tvättstugan) och att hon kunde komma då. Men det gick inte, det var för sent. Hennes maskin skulle vara klar om en halvtimme. Jag sa ok, vi ses om en halvtimme. En halvtimme gick. Jag gick ner. Vek tvätt. Städade tvättstugan. Ingen granne i sikte. Efter femton minuter gick jag upp igen eftersom jag till exempel måste jobba också. Precis innan vår tvättid var slut går jag ner för att hämta tvätten och hittar grannen sittandes utanför tvättstugan. Jag berättade som det var, och hon kontrar surt med "du kan inte komma ner och sen bara gå efter två minuter igen ifall jag inte är här". Wtf? Jag var ju där i en kvart. Vilket jag upprepade igen. Hon svarade med "Jaha, då blev det missförstånd", rev ur sin tvätt ur maskinen och stormade ut ur tvättstugan utan ett ord.

Varsågod för att du fick använda någon annans tvättid som dessutom anpassade sina besök i tvättstugan efter dig plus väntade i femton minuter på dig utan att du dök upp. Ingen orsak.

3 kommentarer:

Erika sa...

Lol!

Johanna sa...

Eh, vilket freak!

Rasande Rose sa...

Man ska aldrig vara snäll. Och aldrig förvånas över människor idiotier.