måndag, december 05, 2011

gnäll, gnäll.

Alltså, jag har väldigt ont i magen nu. Pigg i huvudet, men ont i magen. Jätte. Mycket exakt på samma ställe jag hade ont i för några år sen då jag hamnade på akuten en lördagnatt för att sen slussas vidare till ultraljud, skiktröntgen och en lång värdelös utredning om vad som var fel när jag hade så ont i magen att jag inte kunde stå upp. De hittade... ingenting! Efter x antal månader meddelade läkaren att jag med största sannolikhet har IBS och resten var upp till mig. Jag vill verkligen kunna känna att läkare är något jag kan gå till om jag mår dåligt, men icke. Och så farligt är det inte ännu, men magsmärtor ger minnen så att säga. Grrr.

2 kommentarer:

Lena sa...

Din kinesolog(?) som hjälpte dig med magen, vad heter han/hon? Har samma problem och vill hellre ha tips på kinesolog som hjälpt någon än att välja första bästa på google. Även om du och jag aldrig träffats - vad jag vet...

Lovar att hylla dig om det funkar och vara tyst som en mus om det inte funkar.

egoistiska egon sa...

Hej, ge mig din mailadress så kan jag skicka info.