torsdag, december 29, 2011

tvåtusenelva.

Jodå, det kommer att komma en Best Of för 2011. Men under tiden fyller jag i den här skojsiga listan jag hittat hos Cinderally och Linnéa.



1. Hände något i år/gjorde du något i år som aldrig hänt förut?
Jag besökte Turkiet och Tjeckien. Vågade en jävla massa saker jag inte vågade förut. Slappnade av.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Har inga löften. Förutom att vara glad.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp, en hel bunt.

4. Dog någon som stod dig nära?
Tre personer i vår närhet har dött de senaste tre månaderna, bara en av hög ålder. En begravning so far.

5. Vilka länder besökte du?
Finland * 2 eller kanske 3, England, Tjeckien, Turkiet.

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Jag vill ha ännu mer inre ro. Och veta vad jag vill.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
En fredag i maj hastade jag iväg på en fika. Trodde att det var ett möte för att se om jag ens skulle få komma på intervju för ett jobb. Tjugo minuter senare hade jag blivit erbjuden jobbet. En vecka senare tackade jag ja. Vändpunkt deluxe 2011. Tänker också ofta på den där magiska helgen när vi åkte iväg till ett hus och bara var i två dygn.



8. Vad var din största framgång 2011?
Att jag gick från att må skit första sju månaderna till att må bättre än vad jag någonsin gjort.

9. Största misstaget?
Tänker aldrig att jag gör misstag, utan att jag lär mig något.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ett besök på akuten ganska nyligen. Annars rätt förskonad förutom någon förkylning.

11. Bästa köpet?
Våra resor, sängen och soffan.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Möbler. Vi har shoppat loss lite på senaste så att säga.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mitt nya jobb. Mina vänner. K. Mitt liv.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
En finsk tango-låt.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Var nära att krascha totalt i början av året. Hade gjort det om jag inte varit så envis. Nu mår jag bättre än vad jag kanske någonsin gjort. Så både och.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Lyssnat på hjärtat.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Lyssnat på hjärnan.

18. Hur tillbringade du julen 2011?
Först ett par timmar i bil, sen med min brors familj.

19. Blev du kär i år?
Fortsatte att vara kär.

20. Favoritprogram på TV?
Homeland och Dox-dokumentärerna på SVT.

21. Bästa boken du läst i år?
De av Augusten Burroughs jag inte läst tidigare + Room.

22. Största musikaliska upptäckten?
Spotify. Hade nog inte riktigt fattat storheten innan.

23. Något du önskade dig och fick?
Nytt jobb.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Nä? Ganska lyckligt lottad med andra ord.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag var i Prag, satt på en uteserving i solen och drack öl i mer än fem timmar. Sen åt vi middag innan vi upptäckte att hotellet gett oss en flaska bubbel i födelsedagspresent. Somnade en skvätt berusad och lycklig.


26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Fått träffa mina brorsbarn ännu mer.

27. Vad fick dig att må bra?
Solen, mina vänner, K, nystart på livet när jag bytte jobb.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jadu. Jag gillar ju Johnny Depp en del. Men det gjorde jag även 2010.

29. De bästa nya människorna du träffade?
Rikard och Anton.

30. Vad har du för nyårslöften inför 2012?
Att må bra. Vara nöjd.

Inga kommentarer: