tisdag, februari 21, 2012

yoga.

Varje gång jag pratar om att jag tränar Yoga känner jag ett behov av att påpeka att det inte är flummigt, utan att det är träning. Styrka. Träningsvärk. Smidighet. Uthållighet. Alltid lika roligt att se nya människor på passen också, de flesta utmärker sig genom att vilja göra alla rörelser såfortsommöjligt. Yoga är tvärtemot bråttom, men inte lätt för det. Älskar det. Min kropp älskar det! Kolla den här videon t ex. Själv kan jag ju inte ens utföra hälften av vad hon pysslar med, men ändå. Och tack för tipset Limpy!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Å, jag önskar så att jag skulle kunna gilla det, för jag tror att det skulle vara bra för min kropp. Men jag blir så uttråkad att jag inte vet var jag ska ta vägen, samt får ont.

Jag ger det en ny chans lite då och då men ångrar mig oftast. Jag förstår att man säkert blir svettig om man gör rätt, men jag blir aldrig svettig på yogan, och då känns det bara som waste of time. Men fasen vad gött att du gillart! Verkar ju skitbra för smidighet etc.

Och herreherreguud, vad man vill vara hon i filmklippet.

Erika sa...

Intressant variant på solhälsning, eller nåt.. :O