söndag, maj 13, 2012

vi har blivit med palm!

Vi tänkte göra annorlunda i år, nämligen planera lite lite vad som ska finnas på balkongen snarare än att bara köpa det som finns på Coop när vi ändå handlar mat. Så vi promenerade till Plantagen och traskade omkring där inne bra länge. Vår balkong är extremt solig (sol från 11 till solnedgång), vi klarar inte av fleråriga växter (redan dödat x antal dyra träd) och det ska helst vara lättskött som fan. Men vi tänkte till lite, kom därifrån med tre kassar växter och 36 liter blomjord. K trodde jag överdrev med mängden jord, men varenda liten jordsmula gick åt. Och ja, vi fick ta taxi (!) hem. Nu ser balkongen ut såhär:

Palm, rhododendron och diverse små sommarblommor. 

Körsbärstomater och jättemånga smultronplantor. 

Och så ännu en uppsjö med små sommarblommor. Jag ÄLSKAR vår balkong, vilket ni vet vid det här laget. Framförallt att den är så jävla gigantisk. Vi skulle lätt kunna fylla ut med lika mycket växter till och ändå få plats med ett bord för fyra person, plus yta att gå på. 

När jag hade planterat klart fick K för sig att han skulle laga min cykel, som haft punktering sen några småungar satte häftstift i däcket på den förra året. Så nu har vi inte bara en jättefin balkong utan även en fungerande cykel. HEJ SOMMAREN liksom. 

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

LÄNGTAR. Kram!

Colombialiv sa...

Nu dör jag lite av avundsjuka.