måndag, januari 21, 2013

dags att börja om.

Känner mig utvilad och stark. Det är en jävligt ovanlig kombination. De här fyra veckornas ledighet har varit så otroligt nyttiga. Det tog två veckor för mig att varva ner, men sen: wow. Flera gånger har jag suttit för mig själv och pysslat med något samtidigt som jag spontant utbrustit "Jag älskar det här!". Det är också ovanligt. Hösten 2012 var tuffare än vad jag trodde, och det har jag nog fattat först nu. Vad det gjorde med mig. Att inte känna sig glad på ett halvår.

Men nu börjar vi om. Idag börjar jag på mitt nya jobb och jag är knappt nervös, i jämförelse med hur lätt jag annars blir nervös. Det här ska bli roligt. Och jag ska ta hand om mig själv.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Vad underbart att höra! Lycka till på nya jobbet i dag!

egoistiska egon sa...

Tack snälla du!