torsdag, juli 06, 2006

femte januari nollsex.

Igår, för sex månader sen, ungefär vid 15-tiden så sa jag att Nu ska jag sluta snusa och Det där var min sista. Blondie sa Det har vi ju hört förut och fnissade och K blev förvånad då jag ringde och berättade och Pelle sa Haha, igen? när vi delade bord vid öldrickandet inför hockeymatchen. Sen blev jag tokigt full och gaggade strunt fram till morgonkvisten och betedde mig dumt men inte har jag tagit en enda nikotinpåse sen dess. Sex månader. Det har inte varit lätt alla gånger, men envisheten övervinner allt.

På mindre än nio månader har jag nu lyckats återfå normala matvanor, normal sömnrytm och slutat snusa. Det enda som återstår är lite motion, men fy fan vad jag är bra redan nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! :)

It´s all about me sa...

way to go!

Jenny sa...

Hipp hipp hurra och grattis och bra jobbat och underbart!